ΚΡΑΥΓΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Θέατρο
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
Από Κυριακή 22 Νοεμβρίου έως και Δεύτερα 30 Νοεμβρίου
Μετά την επιτυχία της Αθήνας τώρα στη Θεσσαλονίκη
Από Κυριακή 22 Νοεμβρίου έως και Δεύτερα 30 Νοεμβρίου
Μετά την επιτυχία της Αθήνας τώρα στη Θεσσαλονίκη
H ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΧΤΥΠΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΟΛΟΓΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
9 ΜΕΡΕΣ 9 ΓΥΝΑΙΚΕΣ 9 ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
ΥΡΩ ΜΑΝΕ, ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ, ΕΥΑ ΚΕΧΑΓΙΑ, ΠΟΛΥΝΑ ΓΚΙΩΝΑΚΗ, ΤΖΕΝΗ ΔΡΙΒΑΛΑ, ΕΛΕΝΗ ΕΡΗΜΟΥ, ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΝΙΚΑ, ΓΙΑΣΕΜΙ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗ, ΜΑΝΙΑ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Κυριακή 22
Νοεμβρίου
*«ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΣ»
Με την ΥΡΩ ΜΑΝΕ
*«ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΣ»
Με την ΥΡΩ ΜΑΝΕ
Κείμενο: Νίκος
Βασιλειάδης
Θεατρική διασκευή: Εμμανουέλα Αλεξίου και ο Γιώργος Καραμίχος
Σκηνοθεσία: Γιώργος Καραμίχος
Σκηνικά: Χριστίνα Κωστέα
Κουστούμια: Έλενα Παπανικολάου
Μουσική: Γιώργος Νανούρης.
Θεατρική διασκευή: Εμμανουέλα Αλεξίου και ο Γιώργος Καραμίχος
Σκηνοθεσία: Γιώργος Καραμίχος
Σκηνικά: Χριστίνα Κωστέα
Κουστούμια: Έλενα Παπανικολάου
Μουσική: Γιώργος Νανούρης.
Το τραγούδι της παράστασης,
το οποίο ερμηνεύει η Υρώ Μανέ, έγραψε ο
Κώστας Λειβαδάς
Διάρκεια: 70’
Διάρκεια: 70’
Μια
παράσταση απολογία και εξομολόγηση με
σπαρακτική κορύφωση . Ένας βαθιά
συγκινητικός μονόλογος μιας γυναίκας
που ζει σε λάθος χώρο και χρόνο. Η Ερασμία,
μια χήρα, μεγαλώνει τη μοναχοκόρη της,
κλεισμένη σε ένα περίπτερο, εγκλωβισμένη
στα ήθη και τα έθιμα της μικρής επαρχιακής
πόλης που ζει. Μέχρι τη στιγμή που τη
θλιβερή, μονότονη ζωή της, διακόπτει ο
έρωτας, το πάθος. Μπορεί όμως μια γυναίκα
της ηλικίας της να αγαπήσει; Και η
κοινωνία μέσα στην οποία ζει μπορεί να
το ανεχτεί; Θύτης και θύμα μαζί, επιθυμεί
το απαγορευμένο.
Είπαν για την παράσταση:
«Μια αγνώριστη Υρώ Μανέ αποκαλύφθηκε στο κοινό με τον «Συμβολαιογράφο». Χωρίς να χάσει το ισορροπημένο κωμικό της ένστικτο, που την έχει καθιερώσει στο κοινό, δοκιμάζεται γενναία και στη δραματική ερμηνευτική της γκάμα, ισορροπώντας αξιοθαύμαστα ανάμεσα στις αλέγρες και τις τραγικές αποχρώσεις του ρόλου τής ανέραστης Ερασμίας» (Ιωάννα Μπλάτσου, ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ)
Είπαν για την παράσταση:
«Μια αγνώριστη Υρώ Μανέ αποκαλύφθηκε στο κοινό με τον «Συμβολαιογράφο». Χωρίς να χάσει το ισορροπημένο κωμικό της ένστικτο, που την έχει καθιερώσει στο κοινό, δοκιμάζεται γενναία και στη δραματική ερμηνευτική της γκάμα, ισορροπώντας αξιοθαύμαστα ανάμεσα στις αλέγρες και τις τραγικές αποχρώσεις του ρόλου τής ανέραστης Ερασμίας» (Ιωάννα Μπλάτσου, ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ)
Δευτέρα 23
Νοεμβρίου
* «Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ»
Με τη ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ
Με τη ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ
Κείμενο: Άκης
Δήμου
Σκηνοθεσία: Γιώτα Φέστα
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Σκηνικά: Βαρβάρα Μαυρακάκη
Φωτισμοί: Φίλιππος Κουτσαφτής
Bοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Μοθωναίος
Φωτογραφίες: Anna Kei
Διάρκεια: 60’
Μια γυναίκα περιμένει κάθε Πέμπτη απόγευμα έναν άντρα.Ξαφνικά την καλούν για “αναγνώριση”.Αναγνωρίζει σημάδια ενός ανεκπλήρωτου έρωτα. Αναγνωρίζει την ιστορία της ζωής της. “Τι θα πει θα σε σκέφτομαι πάντα; Τι άλλο από το θα σε αδικώ ισόβια”;Η ευγένεια της ποίησης συναντιέται σε ένα τρυφερό ραντεβού με την καθημερινότητα. Μια ιστορία σαν κι αυτές που περνούν πάνω από τις ζωές και τις σαρώνουν. Τις αφήνουν γυμνές και έρημες. «… Ήθελα να γράψω αυτή την ιστορία γι’ αυτή τη γυναίκα και γι’ αυτόν τον άντρα, που είναι ανυπόφορα παρών σ’ αυτό το έργο κι ας μη μπορεί να προφέρει ούτε μια λέξη…». Άκης Δήμου
Είπαν για την παράσταση:
«Στο επίκεντρο του μονολόγου βρίσκεται η γυναίκα και στο επίκεντρο της παράστασης η δεξιοτεχνία της κυρίας Φέστα, η οποία σκιαγραφεί με ακρίβεια τα εξτρέμ του γυναικείου έρωτα: την κοριτσίστικη αφέλειά του, αλλά και το πέτρινο προσωπείο που παίρνει όταν προδίδεται» (Δήμητρα Μπάρλα, «Metropolis»)
Σκηνοθεσία: Γιώτα Φέστα
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Σκηνικά: Βαρβάρα Μαυρακάκη
Φωτισμοί: Φίλιππος Κουτσαφτής
Bοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Μοθωναίος
Φωτογραφίες: Anna Kei
Διάρκεια: 60’
Μια γυναίκα περιμένει κάθε Πέμπτη απόγευμα έναν άντρα.Ξαφνικά την καλούν για “αναγνώριση”.Αναγνωρίζει σημάδια ενός ανεκπλήρωτου έρωτα. Αναγνωρίζει την ιστορία της ζωής της. “Τι θα πει θα σε σκέφτομαι πάντα; Τι άλλο από το θα σε αδικώ ισόβια”;Η ευγένεια της ποίησης συναντιέται σε ένα τρυφερό ραντεβού με την καθημερινότητα. Μια ιστορία σαν κι αυτές που περνούν πάνω από τις ζωές και τις σαρώνουν. Τις αφήνουν γυμνές και έρημες. «… Ήθελα να γράψω αυτή την ιστορία γι’ αυτή τη γυναίκα και γι’ αυτόν τον άντρα, που είναι ανυπόφορα παρών σ’ αυτό το έργο κι ας μη μπορεί να προφέρει ούτε μια λέξη…». Άκης Δήμου
Είπαν για την παράσταση:
«Στο επίκεντρο του μονολόγου βρίσκεται η γυναίκα και στο επίκεντρο της παράστασης η δεξιοτεχνία της κυρίας Φέστα, η οποία σκιαγραφεί με ακρίβεια τα εξτρέμ του γυναικείου έρωτα: την κοριτσίστικη αφέλειά του, αλλά και το πέτρινο προσωπείο που παίρνει όταν προδίδεται» (Δήμητρα Μπάρλα, «Metropolis»)
Τρίτη 24 Νοεμβρίου
* «ΜORENDO»,
Mε την ΕΥΑ ΚΕΧΑΓΙΑ
* «ΜORENDO»,
Mε την ΕΥΑ ΚΕΧΑΓΙΑ
Κείμενο, Σκηνοθεσία, Μουσική Επιμέλεια: Όλγα Λασκαράτου
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Λίνα Νικολακοπούλου
Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Πρωτότυπη δημιουργία πορτραίτου Μαρίας Κάλλας: Βαγγέλης Μισαηλίδης
Διάρκεια: 75’
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Λίνα Νικολακοπούλου
Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Πρωτότυπη δημιουργία πορτραίτου Μαρίας Κάλλας: Βαγγέλης Μισαηλίδης
Διάρκεια: 75’
Ένας
μονόλογος για τη Μαρία Κάλλας, τη γυναίκα
που άλλαξε την ιστορία της όπερας Λίγο
πριν το τέλος της ζωής της, η μεγάλη
ντίβα είναι κλεισμένη στο διαμέρισμα
της στο Παρίσι. Απομονωμένη κι
εγκαταλελειμμένη από φίλους, έχει την
ψευδαίσθηση πως βρίσκεται στο καμαρίνι
λίγο πριν από μία παράσταση και παραδίδεται
σε ένα ταξίδι αναμνήσεων. Τα παιδικά
χρόνια στην Αμερική, τα χρόνια της
Αθήνας, τα χρυσά χρόνια στη Σκάλα του
Μιλάνου και τα τελευταία χρόνια στο
Παρίσι.
Μέσα στο παραμιλητό της αναπολεί λόγια των μεγάλων της δασκάλων, στιγμές με ανθρώπους που συνεργάστηκε ταλαντευόμενη ανάμεσα στην προσπάθεια για προσωπική ευτυχία και στο μοναδικό της πάθος για την όπερα. Η λέξη «morendo» είναι μουσικός όρος που σημαίνει πως η μουσική σβήνει σταδιακά. Στην όπερα χρησιμοποιείται κυρίως στις σκηνές θανάτου.
Είπαν για την παράσταση:
«Μορέντο» τιτλοφορείται το έργο που έγραψε και σκηνοθετεί η μουσική παραγωγός του Μελωδία Όλγα Λασκαράτου (…).Μία παράσταση με αισθαντικότητα, εξαιρετικές μουσικές, ξεχωριστή ερμηνεία αλλά και ενδιαφέρουσες πληροφορίες γύρω από τη ζωή μιας μοναδικής γυναίκας. (Έφη Μαρίνου, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)
Μέσα στο παραμιλητό της αναπολεί λόγια των μεγάλων της δασκάλων, στιγμές με ανθρώπους που συνεργάστηκε ταλαντευόμενη ανάμεσα στην προσπάθεια για προσωπική ευτυχία και στο μοναδικό της πάθος για την όπερα. Η λέξη «morendo» είναι μουσικός όρος που σημαίνει πως η μουσική σβήνει σταδιακά. Στην όπερα χρησιμοποιείται κυρίως στις σκηνές θανάτου.
Είπαν για την παράσταση:
«Μορέντο» τιτλοφορείται το έργο που έγραψε και σκηνοθετεί η μουσική παραγωγός του Μελωδία Όλγα Λασκαράτου (…).Μία παράσταση με αισθαντικότητα, εξαιρετικές μουσικές, ξεχωριστή ερμηνεία αλλά και ενδιαφέρουσες πληροφορίες γύρω από τη ζωή μιας μοναδικής γυναίκας. (Έφη Μαρίνου, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)
Τετάρτη 25
Νοεμβρίου
“ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ - ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΠΟΡΝΗ”
“ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ - ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΠΟΡΝΗ”
ΚΕΙΜΕΝΟ - ΠΟΛΥΝΑ
ΓΚΙΩΝΑΚΗ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΖΕΝΗ ΑΡΣΕΝΗ
ΚΟΜΩΣΕΙΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΛΑΜΟΥΡΑΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ, ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ JOHN MOOR
ΔΙΑΝΟΜΗ
ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ - ΠΟΛΥΝΑ ΓΚΙΩΝΑΚΗ
ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΠΙΑΝΟ - ΤΖΕΝΗ ΑΡΣΕΝΗ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η πιο διάσημη πόρνη των Αθηνών, Γαβριέλλα.
Η γυναίκα που γνώρισε πλούτη, εξευτελισμούς, κατοχή και που πριν το τραγικό της τέλος παρασημοφορήθηκε από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας για τη συμβολή της στην Εθνική Αντίσταση κατά των γερμανών.
Μία συναρπαστική ιστορία που το δράμα εναλλάσσεται με την κωμωδία.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΖΕΝΗ ΑΡΣΕΝΗ
ΚΟΜΩΣΕΙΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΛΑΜΟΥΡΑΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ, ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ JOHN MOOR
ΔΙΑΝΟΜΗ
ΓΑΒΡΙΕΛΛΑ - ΠΟΛΥΝΑ ΓΚΙΩΝΑΚΗ
ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΠΙΑΝΟ - ΤΖΕΝΗ ΑΡΣΕΝΗ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η πιο διάσημη πόρνη των Αθηνών, Γαβριέλλα.
Η γυναίκα που γνώρισε πλούτη, εξευτελισμούς, κατοχή και που πριν το τραγικό της τέλος παρασημοφορήθηκε από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας για τη συμβολή της στην Εθνική Αντίσταση κατά των γερμανών.
Μία συναρπαστική ιστορία που το δράμα εναλλάσσεται με την κωμωδία.
Πέμπτη 26
Νοεμβρίου
*«Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ»
Με την ΤΖΕΝΗ ΔΡΙΒΑΛΑ
*«Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ»
Με την ΤΖΕΝΗ ΔΡΙΒΑΛΑ
Κείμενο: Γρηγόρης
Χαλιακόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρυσάνθη Κορνηλίου
Πιάνο: Δημήτρης Καραμανώλης
Σκηνικό και κουστούμια: Dennis Krief
Διάρκεια: 70’
Μια διάσημη σοπράνο και η εμμονή της με τον χαρακτήρα της Μαργαρίτας στον «Φάουστ» του Γκαίτε. Με αφορμή την επικείμενη εμφάνισή της στον ρόλο της «Μαργαρίτας» στην όπερα «Φάουστ» του Γκουνώ, υποβάλλει τα δικά της ερωτήματα, με οδηγό μια συμβολική αινιγματική φιγούρα. Η επιλογή της μοίρας μας είναι στα χέρια μας; Γίνεται άραγε να αλλάξει μέσα από μια συμφωνία με …ποιόν; Τον εαυτό μας; Τον Θεό; Τον αντιπρόσωπό του; Με μεταμορφώσεις που περνούν τόσο από τα πρόσωπα του θεατρικού Φάουστ όσο και από αυτά της όπερας, οδηγείται σε απαντήσεις και αποφάσεις. Καθώς ο μύθος του Φάουστ έχει εμπνεύσει πολλούς μεγάλους συνθέτες, δίνεται η ευκαιρία στην υψίφωνο να μας οδηγήσει και σε μια γνωριμία με τα σημαντικότερα από αυτά τα έργα
Σκηνοθεσία: Χρυσάνθη Κορνηλίου
Πιάνο: Δημήτρης Καραμανώλης
Σκηνικό και κουστούμια: Dennis Krief
Διάρκεια: 70’
Μια διάσημη σοπράνο και η εμμονή της με τον χαρακτήρα της Μαργαρίτας στον «Φάουστ» του Γκαίτε. Με αφορμή την επικείμενη εμφάνισή της στον ρόλο της «Μαργαρίτας» στην όπερα «Φάουστ» του Γκουνώ, υποβάλλει τα δικά της ερωτήματα, με οδηγό μια συμβολική αινιγματική φιγούρα. Η επιλογή της μοίρας μας είναι στα χέρια μας; Γίνεται άραγε να αλλάξει μέσα από μια συμφωνία με …ποιόν; Τον εαυτό μας; Τον Θεό; Τον αντιπρόσωπό του; Με μεταμορφώσεις που περνούν τόσο από τα πρόσωπα του θεατρικού Φάουστ όσο και από αυτά της όπερας, οδηγείται σε απαντήσεις και αποφάσεις. Καθώς ο μύθος του Φάουστ έχει εμπνεύσει πολλούς μεγάλους συνθέτες, δίνεται η ευκαιρία στην υψίφωνο να μας οδηγήσει και σε μια γνωριμία με τα σημαντικότερα από αυτά τα έργα
Παρασκευή 27
Νοεμβρίου
* «ΩΔΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΝAΓΟΥΛΗ»
* «ΩΔΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΝAΓΟΥΛΗ»
Mε την ΕΛΕΝΗ
ΕΡΗΜΟΥ
«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ, Πρόβες
Θανάτου»
Βασισμένο στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά
«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ, Πρόβες Θανάτου»
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Σκηνικός Χώρος-όψη: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική: Βαγγέλης Γιαννάκης
Εικαστική παρέμβαση-Ενδυματολογία: Αριστείδης Πατσόγλου
Διάρκεια: 105’
Tα τραγούδια της παράστασης με τη φωνή του Παντελή Θαλασσινού
Θεατρική παράσταση-καταγραφή της ηρωικής, πολιτικής και ποιητικής προσωπικότητας του Αλέκου Παναγούλη. H παράσταση προσπαθεί να αποδώσει το βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα του Αλέκου και της οικογένειας των Παναγούληδων, μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας ηθοποιού, της Ελένης Εήμου -από Αθηνά Παναγούλη σε Αλέκο Παναγούλη και σε όλα τα πρόσωπα του έργου- αλλά και με ενσωματωμένες, κινηματογραφημένες σκηνές, που αναδύονται μέσα από την σκέψη της ηθοποιού, όταν, κλείνοντας τα μάτια, περνάει στον εσώτερο χώρο της μνήμης των ηρώων, που μας αποκαλύπτεται στην οθόνη. Σκηνές τις οποίες "ντύνουν" ζωντανά πέντε μουσικοί, όπως και στις πρώτες προβολές του βωβού κινηματογράφου.
Η Ελένη Ερήμου σε μια συγκλονιστική-υποδειγματική ερμηνεία μας σύγχρονης τραγωδίας, όπου υποδύεται όλους τους ρόλους στην παράσταση, καθήλωσε το κοινό.
Βασισμένο στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά
«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ, Πρόβες Θανάτου»
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Σκηνικός Χώρος-όψη: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική: Βαγγέλης Γιαννάκης
Εικαστική παρέμβαση-Ενδυματολογία: Αριστείδης Πατσόγλου
Διάρκεια: 105’
Tα τραγούδια της παράστασης με τη φωνή του Παντελή Θαλασσινού
Θεατρική παράσταση-καταγραφή της ηρωικής, πολιτικής και ποιητικής προσωπικότητας του Αλέκου Παναγούλη. H παράσταση προσπαθεί να αποδώσει το βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα του Αλέκου και της οικογένειας των Παναγούληδων, μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας ηθοποιού, της Ελένης Εήμου -από Αθηνά Παναγούλη σε Αλέκο Παναγούλη και σε όλα τα πρόσωπα του έργου- αλλά και με ενσωματωμένες, κινηματογραφημένες σκηνές, που αναδύονται μέσα από την σκέψη της ηθοποιού, όταν, κλείνοντας τα μάτια, περνάει στον εσώτερο χώρο της μνήμης των ηρώων, που μας αποκαλύπτεται στην οθόνη. Σκηνές τις οποίες "ντύνουν" ζωντανά πέντε μουσικοί, όπως και στις πρώτες προβολές του βωβού κινηματογράφου.
Η Ελένη Ερήμου σε μια συγκλονιστική-υποδειγματική ερμηνεία μας σύγχρονης τραγωδίας, όπου υποδύεται όλους τους ρόλους στην παράσταση, καθήλωσε το κοινό.
Σάββατο 28
Νοεμβρίου
* «ΣΥΓΝΩΜΗ ΜΑΜΑ»
* «ΣΥΓΝΩΜΗ ΜΑΜΑ»
Με την
ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΝΙΚΑ
Κείμενο–Σκηνοθεσία:
Γιώργος Βασιλειάδης
Μουσική επιμέλεια: Αλέξανδρος Χατζής
Εικαστική επιμέλεια: Απόστολος Κρίτσας
Διάρκεια: 105’
Η ζωή μιας γυναίκας, από δεκαπέντε μέχρι ενενήντα πέντε ετών, μια από αυτές τις ασήμαντες-σημαντικές γυναίκες που όλοι συναντήσαμε στο διάβα της ζωής μας ως μάνα, ως κόρη, ως σύζυγο, ως γιαγιά, ως γειτόνισσα, ως φίλη, ως γνωστή. Η μέση Ελληνίδα που πάντα περνάει απαρατήρητη δίπλα μας, παρ' όλη τη δύναμη που κουβαλάει μέσα της...
Μια γυναίκα που παρατηρεί την πορεία της ζωής της, το χρόνο που φεύγει, τα γεγονότα που έρχονται, όλα όσα έκανε στην πορεία της από κοριτσάκι ως τα βαθιά γεράματα, εκείνα που ήθελε αλλά δεν πρόλαβε να κάνει με την ελπίδα ωστόσο να μην σταματάει ποτέ να φωτίζει την ψυχή της. Ένα ρεσιτάλ ηθοποιίας της Καίτης Παπανίκα σε ένα έργο άκρως αληθινό, όπου κάθε θεατής βρίσκει και κάτι από τον εαυτό του.
Είπαν για την παράσταση:
«Η Καίτη Παπανίκα στον πιο συναρπαστικό ρόλο της καριέρας της...» (ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ )
Μουσική επιμέλεια: Αλέξανδρος Χατζής
Εικαστική επιμέλεια: Απόστολος Κρίτσας
Διάρκεια: 105’
Η ζωή μιας γυναίκας, από δεκαπέντε μέχρι ενενήντα πέντε ετών, μια από αυτές τις ασήμαντες-σημαντικές γυναίκες που όλοι συναντήσαμε στο διάβα της ζωής μας ως μάνα, ως κόρη, ως σύζυγο, ως γιαγιά, ως γειτόνισσα, ως φίλη, ως γνωστή. Η μέση Ελληνίδα που πάντα περνάει απαρατήρητη δίπλα μας, παρ' όλη τη δύναμη που κουβαλάει μέσα της...
Μια γυναίκα που παρατηρεί την πορεία της ζωής της, το χρόνο που φεύγει, τα γεγονότα που έρχονται, όλα όσα έκανε στην πορεία της από κοριτσάκι ως τα βαθιά γεράματα, εκείνα που ήθελε αλλά δεν πρόλαβε να κάνει με την ελπίδα ωστόσο να μην σταματάει ποτέ να φωτίζει την ψυχή της. Ένα ρεσιτάλ ηθοποιίας της Καίτης Παπανίκα σε ένα έργο άκρως αληθινό, όπου κάθε θεατής βρίσκει και κάτι από τον εαυτό του.
Είπαν για την παράσταση:
«Η Καίτη Παπανίκα στον πιο συναρπαστικό ρόλο της καριέρας της...» (ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ )
Κυριακή 29 Νοεμβρίου
* «ΜΑΡΑΝ ΑΘΑ»
Με
τη ΓΙΑΣΕΜΙ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗ
Από το ομώνυμο
μυθιστόρημα του Θωμά Ψύρρα.
Κείμενο : Θωμάς Ψύρρας
Θεατρική διασκευή – σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική : Βαγγέλης Γιαννάκης
Σκηνικά – κοστούμια: Μαρία Πασσαλή
Διάρκεια: 180’
Η Γιασεμί Κηλαηδόνη σ’ έναν υποκριτικό άθλο δυόμιση ωρών, δίνει υπόσταση σε όλα τα πρόσωπα – πρωταγωνιστές που αναδύονται στη μνήμη ενός 90χρονου μοναχού, όταν ύστερα από 65 χρόνια ηθελημένης σιωπής εξομολογείται, λίγο προτού πεθάνει, τα πεπραγμένα της ζωής του, τη φρικτή τιμωρία και τον ευνουχισμό του από τον προστάτη δεσπότη που τον ανέθρεψε και τον προόριζε για τη διαδοχή του. Όταν σταλμένος απ’ αυτόν σ’ ένα απόμακρο χωριό της Θεσσαλίας να παρακολουθεί τις μυστικές τελετουργικές συναντήσεις εννέα γυναικών, των Ταρσών, μυείται άθελά του στην γυναικεία απόκρυφη γνώση και του αποκαλύπτεται ένα άγνωστο γοητευτικό σύμπαν που τον οδηγεί στον αληθινό έρωτα και την αγάπη του για μια Ταρσή.
Η αναγνώριση του εαυτού μας, μέσα από την αναγνώριση του άλλου και τα όρια της προσωπικής μας βούλησης και ευθύνης είναι τα εσώτερα μοτίβα της παράστασης.
Είπαν για την παράσταση:
«Μη φοβηθείτε τη μεγάλη διάρκεια του μονολόγου Μαράν Αθά, που έκτισε με πολύμηνη δουλειά πάνω στο κείμενο, στο σκηνικό του δόσιμο και την υποκριτική του σπουδή, ο διασκευαστής, σκηνοθέτης και δάσκαλος Δήμος Αβδελιώδης. Στηρίχτηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Θωμά Ψυρρα και στο ταλέντο της Γιασεμής Κηλαηδόνη, που είναι μια αληθινή αποκάλυψη! Δεν κατάλαβα πως πέρασαν δυόμιση ώρες βλέποντας αυτό το πλάσμα να φλέγεται, να βυθίζεται στην παράκρουση, να υψώνεται στα ουράνια, να αλλάζει φύλο, ηλικία, τόπο και χώρο κάνοντας ελάχιστες κινήσεις και φορώντας ένα μαύρο ράσο!» (Άννυ Κολτσιδοπούλου, «ΓΥΝΑΙΚΑ»- «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)
Κείμενο : Θωμάς Ψύρρας
Θεατρική διασκευή – σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Μουσική : Βαγγέλης Γιαννάκης
Σκηνικά – κοστούμια: Μαρία Πασσαλή
Διάρκεια: 180’
Η Γιασεμί Κηλαηδόνη σ’ έναν υποκριτικό άθλο δυόμιση ωρών, δίνει υπόσταση σε όλα τα πρόσωπα – πρωταγωνιστές που αναδύονται στη μνήμη ενός 90χρονου μοναχού, όταν ύστερα από 65 χρόνια ηθελημένης σιωπής εξομολογείται, λίγο προτού πεθάνει, τα πεπραγμένα της ζωής του, τη φρικτή τιμωρία και τον ευνουχισμό του από τον προστάτη δεσπότη που τον ανέθρεψε και τον προόριζε για τη διαδοχή του. Όταν σταλμένος απ’ αυτόν σ’ ένα απόμακρο χωριό της Θεσσαλίας να παρακολουθεί τις μυστικές τελετουργικές συναντήσεις εννέα γυναικών, των Ταρσών, μυείται άθελά του στην γυναικεία απόκρυφη γνώση και του αποκαλύπτεται ένα άγνωστο γοητευτικό σύμπαν που τον οδηγεί στον αληθινό έρωτα και την αγάπη του για μια Ταρσή.
Η αναγνώριση του εαυτού μας, μέσα από την αναγνώριση του άλλου και τα όρια της προσωπικής μας βούλησης και ευθύνης είναι τα εσώτερα μοτίβα της παράστασης.
Είπαν για την παράσταση:
«Μη φοβηθείτε τη μεγάλη διάρκεια του μονολόγου Μαράν Αθά, που έκτισε με πολύμηνη δουλειά πάνω στο κείμενο, στο σκηνικό του δόσιμο και την υποκριτική του σπουδή, ο διασκευαστής, σκηνοθέτης και δάσκαλος Δήμος Αβδελιώδης. Στηρίχτηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Θωμά Ψυρρα και στο ταλέντο της Γιασεμής Κηλαηδόνη, που είναι μια αληθινή αποκάλυψη! Δεν κατάλαβα πως πέρασαν δυόμιση ώρες βλέποντας αυτό το πλάσμα να φλέγεται, να βυθίζεται στην παράκρουση, να υψώνεται στα ουράνια, να αλλάζει φύλο, ηλικία, τόπο και χώρο κάνοντας ελάχιστες κινήσεις και φορώντας ένα μαύρο ράσο!» (Άννυ Κολτσιδοπούλου, «ΓΥΝΑΙΚΑ»- «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)
Δευτέρα 30
Νοεμβρίου
* «MONOLOGUE»
* «MONOLOGUE»
Με τη ΜΑΝΙΑ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Κείμενο: από το
έργο της Simon de Beauvoir “Monologue”
Μετάφραση, διασκευή, σκηνοθεσία: Αθηνά Κεφαλά.
Παίζει τσέλο και αυτοσχεδιάζει η Μαίρη Σκοπελίτη.
Διάρκεια: 65’
Γυναίκες μέσης ηλικίας είναι ο άξονας του τρίπτυχου έργου έργου της Σιμον Ντε Μπωβουάρ “Προδομένη γυναίκα” -γυναίκες που ωριμάζουν και νοιώθουν τη προδοσία γύρω τους.
Η Μυριέλ, η ηρωίδα του «Monologue», βρίσκεται μόνη παραμονή πρωτοχρονιάς σ' ένα διαμέρισμα στο κέντρο του Παρισιού, σε κακή ψυχολογική κατάσταση, είναι εγκαταλελειμμένη απ' όλους και απομονωμένη. Αυτή τη βραδιά, που όλοι βρίσκονται με δικούς τους ανθρώπους, αυτή ανακαλεί βίαια τις σχέσεις τα άσκημα βιώματα της ζωής της, την κακή σχέση με την μητέρα της. Αποδίδει ευθύνες σε όλους τους άλλους και προσπαθεί να κρατηθεί από φαντασιώσεις και γεγονότα, τα οποία είναι άγνωστο ποια κατάληξη θα έχουν. Βλέπει να γερνά και ότι προδίδεται από τους άντρες της ζωής της και τους οικείους της. Τα λάθη πολλά, αλλά είναι δικά της ή των άλλων;
Είπαν για την παράσταση:
«Στο «Μονολόγκ» η Μάνια Παπαδημητρίου ζωντανεύει μοναδικά μια ώριμη γυναίκα σε υπαρξιακή κρίση» (Βαγγέλης Ραπτόπουλος, «Στο Κόκκινο»)
Συνοπτικό πρόγραμμα Θεσσαλονίκης
1. Κυριακή 22 Νοεμβρίου ΥΡΩ ΜΑΝΕ
2. Δεύτερα 23 Νοεμβρίου ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ
3. Τρίτη 24 Νοεμβρίου ΕΥΑ ΚΕΧΑΓΙΑ
4. Τετάρτη 25 Νοεμβρίου ΠΩΛΙΝΑ ΓΚΙΩΝΑΚΗ
5. Πέμπτη 26 Νοεμβρίου ΤΖΕΝΗ ΔΡΙΒΑΛΑ
6. Παρασκευή 27 Νοεμβρίου ΕΛΕΝΗ ΕΡΗΜΟΥ
7. Σάββατο 28 Νοεμβρίου ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΝΙΚΑ
8. Κυριακή 29 Νοεμβρίου ΓIAΣΕΜΗ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗ
9. Δευτέρα 30 Νοεμβρίου ΜΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μετάφραση, διασκευή, σκηνοθεσία: Αθηνά Κεφαλά.
Παίζει τσέλο και αυτοσχεδιάζει η Μαίρη Σκοπελίτη.
Διάρκεια: 65’
Γυναίκες μέσης ηλικίας είναι ο άξονας του τρίπτυχου έργου έργου της Σιμον Ντε Μπωβουάρ “Προδομένη γυναίκα” -γυναίκες που ωριμάζουν και νοιώθουν τη προδοσία γύρω τους.
Η Μυριέλ, η ηρωίδα του «Monologue», βρίσκεται μόνη παραμονή πρωτοχρονιάς σ' ένα διαμέρισμα στο κέντρο του Παρισιού, σε κακή ψυχολογική κατάσταση, είναι εγκαταλελειμμένη απ' όλους και απομονωμένη. Αυτή τη βραδιά, που όλοι βρίσκονται με δικούς τους ανθρώπους, αυτή ανακαλεί βίαια τις σχέσεις τα άσκημα βιώματα της ζωής της, την κακή σχέση με την μητέρα της. Αποδίδει ευθύνες σε όλους τους άλλους και προσπαθεί να κρατηθεί από φαντασιώσεις και γεγονότα, τα οποία είναι άγνωστο ποια κατάληξη θα έχουν. Βλέπει να γερνά και ότι προδίδεται από τους άντρες της ζωής της και τους οικείους της. Τα λάθη πολλά, αλλά είναι δικά της ή των άλλων;
Είπαν για την παράσταση:
«Στο «Μονολόγκ» η Μάνια Παπαδημητρίου ζωντανεύει μοναδικά μια ώριμη γυναίκα σε υπαρξιακή κρίση» (Βαγγέλης Ραπτόπουλος, «Στο Κόκκινο»)
Συνοπτικό πρόγραμμα Θεσσαλονίκης
1. Κυριακή 22 Νοεμβρίου ΥΡΩ ΜΑΝΕ
2. Δεύτερα 23 Νοεμβρίου ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ
3. Τρίτη 24 Νοεμβρίου ΕΥΑ ΚΕΧΑΓΙΑ
4. Τετάρτη 25 Νοεμβρίου ΠΩΛΙΝΑ ΓΚΙΩΝΑΚΗ
5. Πέμπτη 26 Νοεμβρίου ΤΖΕΝΗ ΔΡΙΒΑΛΑ
6. Παρασκευή 27 Νοεμβρίου ΕΛΕΝΗ ΕΡΗΜΟΥ
7. Σάββατο 28 Νοεμβρίου ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΝΙΚΑ
8. Κυριακή 29 Νοεμβρίου ΓIAΣΕΜΗ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗ
9. Δευτέρα 30 Νοεμβρίου ΜΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ