Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

David Bowie o xαμαιλέοντας της τέχνης


«Ο David Bowie πέθανε ειρηνικά σήμερα, με την οικογένειά του γύρω του, μετά από μια θαρραλέα μάχη 18 μηνών με τον καρκίνο. Πολλοί θρηνείτε μαζί μας την απώλεια, σας ζητούμε να σεβαστείτε την ιδιωτικότητα των στιγμών κατά τη διάρκεια του πένθους».
Με μια σύντομη ανακοίνωση ο γιος του επιβεβαίωσε σε δημοσιογράφους την δυσάρεστη είδηση.

Ήταν από τους πιο δημοφιλείς Βρετανούς μουσικούς της ροκ και σημαντικός εκπρόσωπος της μουσικής του 20ού αιώνα, κυρίως χάρις στη δουλειά του τη δεκαετία του 1970.Ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Τζόουνς όπως ήταν το πραγματικό όνομα του γεννήθηκε στις 8 Ιανουαρίου 1947.
Το σύμπαν συνωμότησε ώστε να πέσει στη Γη.Το 1969, όταν το τραγούδι του Space Oddity έφτασε στο Βρετανικό Τοπ 5. Εμφανίστηκε ξανά το 1972 με το τραγούδι Starman και το Ziggy Stardust.O ταξιδευτή από το Διάστημα αλλάξε την , αλλάζοντας διαρκώς πρώτα πρώτα ο ίδιος ως γνήσιος Χαμαιλέοντας όχι μόνο της μουσικής αλλά της τέχνης,συνδυάζοντας τη μουσική με τον κινηματογράφο, τα εικαστικά, το θέατρο και τη λογοτεχνία, τη ροκ με Μπρεχτ και Μπάροουζ, τη λάμψη σούπερ σταρ με τον γερμανικό εξπρεσιονισμό και τον ντανταϊσμό, τη σκληρότητα με τη νοσταλγία και πολλές τέχνες μαζί σε μία.Το 1975 έγινε διάσημος στην Αμερική με το τραγούδι του «Fame» που έφτασε στο νούμερο 1, από το άλμπουμ Young Americans.

Ενας κόσμος χωρίς τον Μπάουι θα εδείχνε δυστοπικός κι ασπρόμαυρος, αποστειρωμένος και κοστουμαρισμένος, βαθιά κλεισμένος σε κλισέ και στερεότυπα και θα ελπίζε απελπισμένα να εμφανιστεί κάποιος από το διάστημα, κάποιος με κόκκινα μαλλιά, ένας λεπτός, ηδυπαθής και διάφανος, κάποιος εξωγήινος με διαφορετικό χρώμα μάτια, που θα εισεβάλλε στο σκηνικό τραγουδώντας με μπλαζέ ύφος: «Let’s dance! Put on your red shoes and dance the blues...».

Το 1983 κυκλοφόρησε το άλμπουμ Let’s dance με τεράστιες επιτυχίες.Μεταξύ των μεγάλων του επιτυχιών περιλαμβάνονται και τα Space Oddity, Heroes, Under Pressure, Rebel, Rebel, Life on Mars και Suffragette City.

Ο 69χρονος κύριος είναι αυτός που τα μεγαλύτερα ονόματα της σημερινής μουσικής σκηνής αναφέρουν ως τον άνθρωπο που τους επηρέασε όσο κανείς με τη μουσική και τις μεταμορφώσεις του (από τη Μαντόνα και τη Lady Gaga μέχρι τον Ρόμπι Ουίλιαμς και τους U2).
Στην καριέρα του πέρασε από το εξωγήινο φρικιό στην ανδρόγυνη ηδυπάθεια κι από εκεί στον Λεπτό Λευκό Δούκα -για τις ανάγκες του οποίου είχε υιοθετήσει μια διατροφή αποτελούμενη από γάλα, πιπεριές και κοκαΐνη. Κι μετά κατάφερε αφ' ενός να “καθαρίσει” από την εξάρτηση της κοκαϊνης, αφ' ετέρου να βγάλει τρεις δίσκους, για άλλη μια φορά εντελώς διαφορετικούς από προηγούμενους.
Κι ύστερα ήρθαν τα '80s κι ο Μπάουι άλλαξε ξανά, έγινε ζόμπι -στο σινεμά- και “άνθρωπος ελέφαντας” -στο θεατρικό σανίδι- και ο Major Tom επέστρεψε -στο “Ashes to ashes”- κι ο κόσμος πήρε φωτιά με το gasoline...

Οι πειραματισμοί και οι μεταμορφώσεις ενός πότε σκοτεινού ροκά και πότε ξέφρενου διασκεδαστή συνεχίστηκαν με επιτυχία μέχρι το 2003, όταν κυκλοφόρησε το άλμπουμ “Reality”.
Το 2013 με το δίσκο θριάμβεμσε πάλι με τον δίσκο “The Next day”, αποδεικνύοντας ότι σχεδόν 40 χρόνια αργότερα, το σύνθημα που συνόδευε τις αφίσες του στους δρόμους του Λονδίνου το 1977 με αφορμή την κυκλοφορία του άλμπουμ Heroes εξακολουθεί να ισχύει: «There's Old Wave. There's New Wave. And there's David Bowie...»

Ο ίδιος είχε κατά καιρούς δηλώσει ομοφυλόφιλος, αμφιφυλόφιλος, ετεροφυλόφιλος. Κι έχει απαντήσει σχετικά: “Επειδή έχω κουραστεί να αποφεύγω ερωτήσεις, για το τι έκανα με το περιεχόμενου του εσωρούχου μου, όποιος θέλει να μάθει πικάντικες ιστορίες για μένα, δεν έχει παρά να διαβάσει τις 30-40 βιογραφίες μου και να επιλέξει τη φήμη της αρεσκείας του...».

Ανήμερα των 69ων γενεθλίων του, ο Βρετανός καλλιτέχνης που προκάλεσε τον πλανήτη με τις εκκεντρικές εμφανίσεις του όσο πολύ λίγοι, κυκλοφόρησε το 25ο studio album του, το οποίο αναμενόταν με τεράστια ανυπομονησία από τους fans του σε όλο τον κόσμο, κυρίως λόγω των δύο πρώτων κομματιών που ήρθαν στη δημοσιότητα τον τελευταίο καιρό.
Ο λόγος για το ομώνυμο‘Blackstar’, ένα σκοτεινό 10λεπτο έπος που περιέχει γρηγοριανούς ψαλμούς, soul στιγμές, ηλεκτρονικά beats, αλλά και για το ‘Lazarus’ που επιβεβαίωσε πως ο Bowie πειραματιστηκε για μία ακόμη φορά, με πολύ ιδιαίτερο και πρωτόγνωρο ήχο.Ο δίσκος περιέχει 7 τραγούδια και ηχογραφήθηκε στη Νέα Υόρκη με jazz μουσικούς.

David Bowie - Blackstar

Το τελευταίο βιντεοκλίπ του για το τραγούδι του νέου του δίσκου, το «Lazarus», είδε το φως της δημοσιότητας στις 7 Ιανουαρίου και μοιάζει πια... προφητικό.
Το «Lazarus» απεικονίζει τον Bowie σε μια αίθουσα νοσοκομείου με δεμένα μάτια. Ο "λεπτός λευκός Δούκας" παλεύει με τους δαίμονες του και στο τέλος των πλάνων χάνεται σε μια ντουλάπα.
Κοίτα εδώ πάνω, είμαι στον παράδεισο

Έχω ουλές που δεν μπορεί να δει

Έχω δράμα, δεν μπορεί να είναι κλεμμένο

Όλοι με ξέρουν τώρα
Κοίτα εδώ, φίλε, είμαι σε κίνδυνο

Δεν έχω τίποτα να χάσω

Είμαι τόσο υψηλό το μυαλό μου δίνη
Μου έπεσε το κινητό κάτω

Αυτό δεν είναι σαν εμένα

Από την ώρα που έφτασα στη Νέα Υόρκη

Ζούσα σαν βασιλιάς

Τότε θα χρησιμοποιηθούν όλα τα λεφτά μου
Έψαχνα για τον κώλο σου

Με αυτό τον τρόπο ή με τίποτα

Ξέρεις, θα είμαι ελεύθερος

Έτσι απλά γαλαζοπούλι
Τώρα δεν είναι σαν εμένα

Ω θα είμαι ελεύθερος 
Έτσι απλά γαλαζοπούλι

Ω θα είμαι ελεύθερος

Αυτό δεν είναι σαν εμένα
Το βίντεο είναι σκηνοθετημένο από τον Johan Renck που έχει περάσει και από την "καρέκλα" του Breaking Bad.
«Ο τελευταίος δίσκος του David Bowie ήταν δώρο αποχαιρετισμού»
Ο συνεργάτης του David Bowie από το 1969 και παραγωγός στους περισσότερους δίσκους του, Tony Visconti, είπε πως ο τελευταίος, "Blackstar", ηχογραφήθηκε εξαρχής ως «αποχαιρετιστήριο δώρο» για τους οπαδούς του.


The Longing

                   9 χρόνια κλείνει αυτό το ιστολόγιο και όταν το ξεκίνησα ήθελα να εκφράσω προσωπική αποτύπωση συναισθημάτων, παρουσιάσεις ...